Eerste Hulp bij Alternatieve Voeding

Het blikveld van de gemiddelde kotstudent reikt misschien niet verder dan het opvallende logo van de Albert Heijn. Richt hij echter eens zijn aandacht op subtielere uithangborden, dan verschijnen Gents uniekere en even kwaliteitsvolle voedingsparels.

Van hartje Gent tot aan de Dampoort deden wij het werk voor u en we ontdekten de wereld van alternatieve voeding. Enkele adresjes.

Tavontuur (Burgstraat)

Tavontuur is de ideale winkel voor studenten die lokale producten op prijs stellen. De aangeboden groentenpakketten komen rechtstreeks van een biologisch tuinbouwbedrijf, waardoor ze best voordelig zijn. Bovendien heerst in dit bioparadijs een gezellige huiselijke sfeer die u zonder twijfel een buurtwinkel-vibe bezorgt. P.S.: de sympathieke verkoopster liet ons weten dat studenten vijf procent korting krijgen als ze hun studentenkaart tonen.

Moor&Moor (Jakobijnenstraat)

De Moor&Moor biedt een betaalbaar assortiment aan biologische en veganistische producten aan. Deze bestaan in kleine maten en u kan de producten zelfs per gram kopen. Aanraders voor studenten zijn de “nieuwe juicekes” en de “alternatieven voor Snickers en andere vettigheden.” Voor koffie of dagsoep kan u 7/7 in het restaurantgedeelte terecht. Met uitzondering van de vleesdag op donderdag en visdag op vrijdag schaft de pot enkel vegetarische en veganistische gerechten.

Casa del Capriccio (Sint-Jacobsnieuwstraat)

De omnivoren onder ons kunnen hier hun favoriete piatto Italiano afhalen. De vers bereide lasagnes en pasta’s worden gemaakt met de producten die er ook verkocht worden. Aangezien ze zowel gezond als betaalbaar zijn (6,5 euro voor een ruime portie pasta), vallen ze in de smaak bij kotstudenten die liever niet zelf koken. De culinair ambitieuzere studenten kunnen zich er ook laten adviseren over de Italiaanse keuken.

Foreign Shop (Dampoortstraat)

Voor typisch Afrikaanse gerechten kunt u hier naar hartenlust ingrediënten shoppen. De winkel staat nu vooral bekend bij Afrikaanse studenten die verlangen naar de smaak van thuis, maar ook voor andere klanten staan de deuren wagenwijd open. De uitbater geeft korting waar mogelijk, dus waarom niet eens binnenspringen? Neem zeker ook een kijkje op foreignshop.be, waar u Afrikaanse haute cuisine leert bereiden.