Ketnetband op Student Kick Off 2017

Studentenfestival lost namen, met o.a. Freaky Age en Gers Pardoel

De organisatie van de Student Kick-Off maakte vandaag haar line-up bekend. Op het 1-eurofestival, georganiseerd door en voor studenten, lopen traditiegetrouw de stijlen en genres door elkaar, en dat is dit jaar niet anders.

Jeugdsentiment in overvloed

De voorbije jaren werd de nodige dosis jeugdsentiment (gepaard met enige volkstoeloop) voorzien door acts als Urbanus en Samson & Gert - een eer die deze editie voor de Ketnetband is weggelegd. Of er al dan niet een spelletje Ketnetkroket gespeeld zal worden, kon nog niet bevestigd worden, maar de nostalgische trip naar de jaren 90 is bij dezen dus weer een zekerheid. Ook een ander televisiefenomeen zal van de partij zijn: Guga Baúl, komiek/acteur/stemmenimitator bij uitstek, zal zijn opwachting maken. Ondersteund door een liveband (met z’n allen ‘Radio Guga’ gedoopt) mogen we ons verwachten aan, wel ja, zangimitaties van bekende artiesten.

Op de iets alternatievere kant van de affiche prijkt het Belgische Freaky Age. Na een tijdje niks van zich te hebben laten horen, kwam de groep in het voorjaar met hun goed ontvangen vierde plaat ‘Inner Stranger’ en verkocht het de Ancienne Belgique uit. Ideaal voor wie niet genoeg krijgt van de festivalzomer of nog met een soort pukkelpopblues kampt. Past ook in het minder commerciële rijtje: het Gentse Raman. Het viertal won vroeger al Jonge Wolven en ging nu aan de haal met de publieksprijs van de Student Rock Rally. Benieuwd of ze die bluesrock even intens en ruw kunnen doen overkomen op het Sint-Pietersplein als in iets benauwdere cafés. In hetzelfde gezelschap bevindt zich Morphine Milkshake, de winnaars van de juryprijs van laatstgenoemde rally en bijgevolg dus ook verzekerd van hun stek op het hoofdpodium.

Publiekstrekker van dienst is onze olijke noorderbuur Gers Pardoel. De Nederlandse rapper brak met zijn toegankelijke mix tussen pop en hiphop ook in België door, met onder andere de singles ‘Bagagedrager’ en ‘Ik neem je mee’. Afspraak voor de mainstage dus, en na het optreden achterop z’n fiets. Sam De Bruyn tekent ondertussen present om (met een nog aan te kondigen ‘special guest’) fijne plaatjes te draaien, en afsluiten doen we met oud-leerkracht zedenleer DJ Rakka. Geen excuses dus, om op 27 september niet even te passeren op het Sint-Pietersplein, want die ene euro komt trouwens terecht bij een goed doel. En daar kan je - leerkracht zedenleer of niet - nooit iets op tegen hebben.