Kandidaten faculteitsraad Economie en Bedrijfskunde

Voor de faculteit Economie en Bedrijfskunde komen er 7 mandaten vrij, waarvan er minstens 3 naar het minderheidsgeslacht moeten gaan. Er zijn 4 kandidaten. Lees hier hun bio en standpunten.

Carlo Follesa

Wat studeer je?

Handelsingenieur (eerste master data)

Waar ben je aan gelieerd?

VEK Investment Club, Opleidingscommissie HIR

Rangschik de drie thema's waar jij het meest op wil inzetten als studentenvertegenwoordiger. Rangschik ze van 1 (het belangrijkst) naar 3 (minder belangrijk, maar nog steeds iets waar je op wil inzetten).

1. Invulling opleiding

2. Link opleiding en latere carrière

3. Kostprijs boeken

Als je eender wat zou kunnen veranderen/vernieuwen/invoeren aan de universiteit, wat zou dat zijn?

Ik zou aan de FEB een betere balans zoeken tussen een academisch gericht curriculum en een voorbereiding op een latere professionele carrière. Algemene vakken hebben zeker een belangrijke plaats in een opleiding, maar in beperkte mate. Het zou beter zijn voor de student mocht de FEB in plaats hiervan meer studiepunten steken in diepgaandere opleidingsspecifieke vakken of stages.

Wat is jouw visie op de onderwijsvoorzieningen van jouw faculteit. Op welke manier zou hier volgens jou verbetering in mogelijk zijn?

Ik denk dat het onderwijs dat aangeboden wordt op onze faculteit van een tamelijk hoog niveau is. De vakken zijn meestal goed ingevuld en hebben goede lesgevers. Als negatief puntje vind ik dat er soms te veel groepswerken in een semester zitten, dit met inefficiënt grote groepen studenten. Het aantal vakken is naar mijn mening ook vrij hoog voor sommige opleidingen.

Wat is jouw visie op de academische cultuur binnen jouw faculteit. Op welke manier zou hier volgens jou verbetering mogelijk zijn?

Qua academische cultuur zit het aan de FEB ook vrij goed. De sfeer is gemoedelijk aan onze faculteit als ik het zo hoor van het academisch personeel. Het feit dat we ook bij mijn weten niet aan bod kwamen in enkele reportages of klachten over grensoverschrijdend gedrag binnen de UGent zegt ook al veel.

Stef De Poortere, Grégory Pinnoo en Cansu Tarhan gingen niet in op onze vraag om deel te nemen aan dit artikel. Cansu Tarhan komt ook op voor de Raad van Bestuur, dus haar standpunten kan je vinden in het artikel over de kandidaten voor de Raad van Bestuur