Er is er één jarig, hoera!

Een kleine terugblik op 1 jaar Delta

Slechts een jaartje oud en al tal van studentenharten veroverd: Delta deed het. Ter ere van haar katoenen jubileum lieten we een organisator aan het woord. Meet Hanne De Sutter

Het idee groeide doorheen de jaren binnen de VTK, de studentenvereniging van de burgies en archies, om een eigen stek te hebben waar ze ongestoord zouden kunnen feesten. “Want de VEK heeft dat ook en het zou ‘mega-awesome’ zijn”, imiteert Hanne De Sutter de stemmen die ooit geklonken moeten hebben tijdens een geslaagde cantus. Als een van de voormalige Delta-verantwoordelijken was zij erbij vanaf het prille begin. “We hadden nood aan een goede locatie en een origineel concept. Uiteindelijk werd het gebouw van de Delta gebouwd en grepen we onze kans. We zijn met de eigenaar gaan praten en van het een kwam het ander.”

Van nachtmerrie naar succes

De zomermaanden voor de opening waren heel druk. Op de toog en de twee verdiepen na moest alles binnenin nog worden ingericht en voorzien worden van meubels. Ook de hele papierwinkel die ermee gepaard gaat zoals het in orde brengen van de verzekering, SABAM, het contract met Palm … diende geregeld te worden. Gelukkig werden de jonge organisatoren hiervoor bijgestaan door een horecacoach.

"Zonder de medewerkers zou Delta er echt niet staan"

De eerste maandag van het academiejaar was het eindelijk tijd voor de officiële opening. “Nachtmerries waarin niemand kwam opdagen en alles in duigen zou vallen, verstoorden al enkele dagen mijn nachtrust”, vertelt Hanne, “maar uiteindelijk was het echt een gigantisch succes en stroomden de studenten binnen.”

Shotjes

Delta’s grootste troef zijn de vele promo’s, zoals pintjes aan één euro tussen 21u en 23u of goedkope cocktails en shotjes. In feite zijn de prijzen hoe dan ook laag. “Omdat we er echt wel voor de studenten willen zijn en ervoor willen zorgen dat hun portemonnee niet te licht wordt op het einde van de week”, vertelt Hanne. Ondanks de lage prijzen is het vorig jaar toch gelukt om break-even te draaien en hier wordt in de toekomst opnieuw naar gestreefd.

In het succesverhaal van de Delta hebben de talloze vrijwilligers een grote rol gespeeld: “We zijn enorm geschrokken van de vele enthousiaste reacties van VTK-leden om mee te helpen. Zonder de Delta-medewerkers zou Delta er echt niet staan.”

25 oktober – Oktoberfest – halve liters aan 2 euro!

Gemiddeld: 5 (5 stemmen)