Rechtenstudent Karen studeert in amper anderhalf jaar af van de UGent

"Haar afkomst uit een rijk, politiek hoogstaande familie heeft hier niets mee te maken"

Ophef aan de Universiteit van Gent: rechtenstudent Karen De Croo studeerde met grootste onderscheiding af als Master of Laws in de rechten. Menig student en zelfs de decaan stellen zich hier vragen bij. Decaan van de faculteit Recht en Criminologie Peter van Pumpelgat nuanceert echter: "We zitten hier duidelijk met een uitzonderlijk verstandige studente, haar afkomst uit een rijke, politiek hoogstaande familie heeft hier niets mee te maken."

"Haar papers waren uitzonderlijk goed geschreven, mocht ik niet beter weten, zou ik zeggen dat ze hulp kreeg van de duurste advocaten in heel België! Door haar drukke agenda en haar werk bij het kabinet van haar vader, mocht ze al haar examens op afstand maken. We vertrouwden haar natuurlijk volledig, zeker wanneer ze voorstelde om de mensen die haar bijles geven als onafhankelijke controleurs in te zetten tijdens de examens. Echt het toppunt van integriteit, die Karen!"

Karen bij haar private proclamatie bij het afgehuurde Pand

Haar master over de juridische situatie van de Belgische premier, de eerste thesis met een score van 21 op 20, wordt binnenkort uitgegeven door de familie-uitgeverij. "Vanzelfsprekend gaan we haar missen, maar we hebben studenten van alle economische achtergronden, die evenveel kansen hebben." liet een werknemer van de faculteit nog weten. Op de vraag hoe de decaan aan zijn nieuwe jacht in de haven van Gent kwam, volgde geen antwoord.