Nu & Toen: Ontgroenen in bordelen

De studentenverenigingen van de zeventiende-eeuwse elite waren voorbestemd voor enkel de rijke fils à papa, waarbij de exclusiviteit werd gegarandeerd door een strikte bro code. In een roes van vaten wijn en bier werden de nieuwelingen letterlijk en figuurlijk ondergedompeld in een nieuwe levensstijl van pintelieren, gokken en bordelen.

Hoewel de meeste studentenverenigingen 'woke' zijn geworden, dragen clubjes als Reuzegom nog steeds dezelfde sporen in zich. Een verzameling snobs wanen zich in hun parallel universum de baas. Wanneer er dan toch iets vanuit de onderwereld naar boven pruttelt, schieten mama en papa te hulp. De doofpot gaat wagenwijd open en de rangen worden hermetisch gesloten. Zelf de de KGB anno Stalin zou iets van hen kunnen leren.