Ben jij wanhopig deze examenperiode?

Ho ho ho! Of je nu Kerstmis viert in de traditionele zin van het feest of niet, de eindejaarsperiode heeft toch altijd iets *magisch*. Helaas blijft er van die magie met momenten niet veel meer over voor de hardwerkende studenten onder ons. De stress van de examens stapelt zich vaak op en dan zijn er nog die keitoffe groepswerkjes die je nog moet afwerken, tussen twee mentale breakdowns door. Als je dan nog eens 24/7 Mariah Carey moet aanhoren op de radio… Op tv is het meestal niet veel beter. Elk jaar heb je weer de keuze tussen het verrassende 'Home Alone' of het vernieuwende 'The Sound of Music'. Als je écht wanhopig op zoek bent naar wat simpel vertier, is er nog altijd de geschreven studentenpers! En aangezien je nu zelfs deze edito aan het lezen bent, schat ik je vrij wanhopig in, beste lezer.

Maar niet getreurd! Ook deze editie van Schamper staat weer bol van de interessante artikels. Zo leggen we uit waar je terechtkan als je examens dit semester overlappen en waar je als student dan recht op hebt. Ook geven we je graag wat studieadvies in de nieuwe examenhoroscoop van Madame Zelda. Maar ook voor wie hun gedachten liever eens verzet na een lange dag studeren hebben we heel wat interessant leesvoer. Deze editie is Guy T'Sjoen namelijk te gast in onze 'Open Boek'-rubriek. Daarnaast interviewden we ook Bram Constandt, winnaar van de prijs voor de Jonge Belofte Wetenschapscommunicatie 2023. Ook ontdekken we samen de Gentse dragscène. Verder komen ook enkele vertrouwde rubrieken terug, waaronder Dagelijkse Restokost, de Vreemdste Vereniging, In Mensentaal, het Cassettebandje, enzovoort. Zelfs als je geen zin hebt om te lezen, is er nog altijd de spelletjespagina. Ook deze editie wordt die ingepalmd door Nettes Crypto, al zal dit naar verluidt (helaas) de laatste keer zijn. R.I.P. Nettes Crypto!

Waar wacht je dus nog op? Lezen die handel! En verder veel succes met de examens en een prettig eindejaar gewenst, vanwege de hele Schamper-redactie!

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)