Brugspaghetti nu ook aan huis geleverd

Vanaf deze week moet je je bed niet meer uit om de Brugspaghetti te verorberen, want Resto De Brug zal vanaf nu ook uw maaltijden bezorgen. De universiteit hoopt op die manier de grote tekorten in het budget op te vangen. Het hoofd van de afdeling Maaltijdvoorzieningen, B. Vermicelli, gelooft dat er genoeg vraag zal zijn naar de pasta om een mooie opbrengst te hebben.

Ook rector Rik Van de Walle is blij met het project. "Ik zie het als een win-win, het zijn extra inkomsten voor onze universiteit en meer mensen kunnen van de Brugspaghetti genieten. Ik zal zelf ook mijn steentje bijdragen en eens fietsen, dat is goed voor mijn Stravastatisiteken", deelde de rector ons mee. Over een eventuele terugkeer van de vegetarische spaghetti wou hij zich niet verder uitspreken.

Het personeel van de studentenresto is minder happig op de nieuwe plannen. "Nu hebben we soms al een hoop kwade studenten aan de toog als er geen spaghetti meer is. Wat gaat dat geven als we ook nog eens bestellingen binnenkrijgen? Ik vrees voor een opstand als we nog eens zonder zitten", getuigde een anonieme medewerker.