Vrienden uit hogere middenklasse hekelen stijgende energieprijzen

Het was alweer even geleden dat je je vrienden van de middelbare school hebt gezien, dus het was tijd voor een feestje. Of een babyborrel, aangezien jullie allemaal opeens eind de twintig zijn. Nadat iedereen zijn glaasje cava heeft gekregen, vallen er enkele oh's en ah's over het interieur en de nieuwe op maat gemaakte kasten. Daarna gaat het gesprek al snel over de stijgende energieprijzen. Eén van de aanwezige vriendinnen, Iris, slaakt een kreetje: "Ik weet niet meer wat doen hoor. Ik mocht deze zomer het gras zogezegd al niet sproeien en nu komen ze hiermee af. Wat is het volgende? Dat ons dochtertje Sterre straks met de fiets naar school moet?" De andere vrienden knikken meelevend. Na snel een avocadotoastje naar binnen gewerkt te hebben, zet ze haar pleidooi verder. "Je zou denken dat je wel goed zit met een vrijstaande woning in een bos en een stuk bouwgrond, maar heeft de regering enig idee hoeveel het kost om onze leefruimte van 160 m² te verwarmen? Ik voelde me al een armoezaaier, maar nu zijn we helemaal aan de bedelstaf. Gelukkig kan ons zoontje Storm nog naar de restauratieve yoga, want die stress straalt helemaal af op je kinderen." Jullie besluiten als vriendengroep de negatieve sfeer te laten varen en beginnen over hoe goed het nieuwe padelveld in de buurt is.