Horoscoop of horoscam?

Denk je een uniek persoon te zijn met een origineel karakter? Wel, dan is er slecht nieuws voor jou, want alles staat al in de sterren geschreven. Gedurende de voorbije week werd nagegaan hoe accuraat een horoscoop nu echt is.

Mijn persoonlijkheid staat vast

De site van Cosmopolitan beweert je door en door te kennen. Het griezelige is dat hun voorspellingen verdacht goed kloppen. Volgens de site die alles beweert te weten, zouden kreeften vriendelijk, gevoelig, verzorgend, empathisch en creatief zijn. Slechte eigenschappen zouden dan weer overgevoeligheid, onzekerheid, wantrouwigheid en meedogenloosheid zijn. Over dat laatste kunnen echter twijfels geuit worden, want eergisteren werd er zonder pardon een zoemende mug agressief uit mijn kamer gejaagd.

Volgens Cosmopolitan streven kreeften blijkbaar naar stabiele relaties, maar in mijn geval lijkt dat de laatste tijd toch niet echt te lukken. Stabiel is nu niet echt een woord dat men zou gebruiken om mij te omschrijven. Het laatste deel van de beschrijving slaat echter wel de nagel op de kop. Er is hier geen commentaar of nuance nodig:

"Kreeften laten zich leiden door emoties en streven naar fijne, stabiele relaties. Kreeften zijn niet zo van het ongebonden door het leven gaan. Ze hebben daarvoor veel te veel liefde te geven en zijn te typeren als romantisch, lief en aanhankelijk." [B. De Bruin, 01.11.21, in Cosmopolitan]

Weekhoroscoop: Flair

Volgens Flair moet de 'kreeftengemeenschap' letten op geld, anders zouden ze wel eens in financieel kritieke situatie kunnen terechtkomen. De astroloog bij Flair zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb net nieuwe schoenen gekocht die ik absoluut niet nodig had, maar wel absoluut wilde. De schoenen in kwestie hebben nu wel een gigantisch groot gapend gat in mijn bankrekening geslagen. Daarnaast helpt mijn voorkeur voor sushi als avondeten ook niet echt om dit financieel debacle recht te trekken. Sorry Flair, dit is inderdaad het tegenovergestelde van wat de voorspelling stelde.

Een kreeft die single is, moet zich kwetsbaar durven openstellen. Het probleem stelt zich echter dat ik niemand heb om mij voor open te stellen, want mijn Tinderdates doen coke en hebben in de psychiatrie gezeten. Andere mensen gedragen zich dan weer als mijn lief om daarna te zeggen dat ze mij eigenlijk helemaal niet willen.

Mijn getal van de week zou 4 zijn en dat klopt! Er vielen deze week vier lessen uit! Afgelopen woensdag was ik al zat na vier pintjes, terwijl dat er normaal zes zijn! En het concert waar ik spontaan naartoe ging in de Opera Gent bestond ook uit vier bandleden. Vier is dan ook nog eens mijn lievelingsgetal sinds mijn eerste vriendje in de lagere school. Die woonde in huisnummer 24. (Ik weet dat het niet logisch is, maar ik was vijf jaar.)

Weekhoroscoop: Rubriek.nl

De eerste zin van de weekhoroscoop is de volgende: "Als de week begint, gaat Mercurius op maandag je vierde huis van huis en gezin binnen."

Geen flauw idee wat dit zou moeten betekenen. Mijn naam is niet Mercurius, maar laat ons even bedenken van wel. Zondagavond in Gent besefte dat ik mijn kotsleutel vergeten was. Maandag ben ik dan weer op de trein gesprongen naar Antwerpen, dus ik ben inderdaad mijn huis binnen geweest. Proficiat Rubriek.nl, voorspelling uitgekomen!

Weekhoroscoop: Astroangels.nl

Astroangels.nl heeft enorm veel commentaar op mijn buitenschoolse activiteiten. Zo'n persoonlijke aanval wordt niet geapprecieerd! Volgens hen moeten kreeften meer sporten en de natuur op zoeken. De vier minuten durende dagelijkse wandeling naar de campus en mijn fitnessabonnement beweren echter het tegendeel. Astroangels.nl houdt geen rekening met mijn passie voor het lezen van boeken. Het is duidelijk dat de astroloog van dienst niet weet dat dit een hersensport is. Suck it, Astroangels.

Op liefdesvlak zouden kreeften hopeloze gevallen zijn en er alles aan doen om de ware liefde te vinden. Astroangels verplicht kreeften letterlijk om op zoek te gaan op het internet en alle zinnige waarden en normen te vergeten. Helaas is Tinder al verwijderd en is mijn motivatie bitter laag om die vermoeiende vleeskeuringsapp weer te downloaden. Daarnaast leven kreeften op emotioneel vlak nog in het verleden, naar 't schijnt. Dat kan kloppen. Misschien was het inderdaad geen goed idee om nog met mijn ex te bellen nadat deze stuurde dat die over mij had gedroomd.

Hoewel de onderzochte steekproef mij pijnlijk accuraat wees op mijn tekortkomingen, moet er worden vastgesteld dat de steekproefitems zich er nogal snel met algemene waarheden vanaf maken. De bevindingen bleken nogal generaliseerbaar en uit de lucht gegrepen. Ter conclusie: de weekhoroscoop is echt uit de duim gezogen nonsens.