Kroketje opent academiejaar

Een interview met de bekende campuskat

De UGent heeft een nieuw gezicht en een nieuwe woordvoerder: Kroketje. Om de pijn van ¡Ay Corona! te verzachten opent de campuskat van de Bio-ingenieurs dit academiejaar. De beroemde kat vertelt meer over wat op ons afkomt, on én off campus.

"God is geen aardbei, maar een Kroketje", aldus rector Rik Van de Walle over zijn keuze om van Kroketje het nieuwe gezicht van de UGent te maken. De kat is net op tijd terug van een traumatische verdwijning om de bezorgde student een hart onder de riem te steken. Kroketje staat ons te woord in een knusse zetel in het kantoor van de rector – de bio-ingenieurs zullen moeten wennen aan langere afwezigheden van hun geliefde campuskat.

Kroketje, wat vindt u ervan dat de UGent zo laat was met de publicatie van haar lesroosters?

Kroketje: "Wel, ik zou graag les hebben met wat meer groen rondom mij. Misschien zou ik zelfs durven voorstellen na elke les gratis melk en vis te serveren. Durf denken!"

Oké, Kroketje. Waar moeten studenten hun takeaway van de resto's opeten?

Kroketje: "Miauw."

Zullen de opnames en livestreams van de lessen niet in het honderd lopen?

Kroketje: "Dat soort nieuwe technologie is een uitdaging voor deze oude universiteit. De gouden tip daarbij is om je verbonden te voelen, on en off campus, on- en offline."

"God is geen aardbei, maar een Kroketje" − de rector

Hoe moeten studenten nu uitgaan als feesten en cantussen niet mogen?

Kroketje: "Kattenkruid."

Alles is onzeker en kan op elk moment veranderen, hoe moeten studenten daarmee omgaan?

Kroketje: "Obstacles don’t block the path. They are the path."

Is er nog iets dat u wil meegeven aan studenten die op maandag starten?

Kroketje: "Kroketje groet student, maar jullie mogen ook altijd Kroketje komen groeten. Je vindt mij meestal op Campus Coupure en ik ben bereikbaar via kattensnoepjes."

Hierop staat Kroketje recht, strekt de rug, bedankt Schamper voor het interview en huppelt weg om onder het genot van synthetisch kattenkruid te poseren voor de Instagram van een student. In de hoek van de kamer knikt de rector goedkeurend: "Een natuurtalent, niet?"

#kroketjeopent #kroketjegroetstudent #godiseenkroketje

Boodschap van algemeen nut aan de UGent

Als jullie het concept #kroketjeopent, #kroketjegroetstudent, #godiseenkroketje willen gebruiken voor een geslaagde reclamecampagne, gelieve Schamper credits te geven. Dank.