De UGent strijkt je plooien glad

Sta je op het punt om af te studeren en ben je nog steeds niet zeker of je wel voor dat doctoraat zou gaan? Of zou je solliciteren voor die andere job aan de universiteit? Ben je er anderzijds wel van overtuigd dat je al genoeg broeken gesleten hebt op het meubilair van de UGent en het tijd is om dit vertrouwde stekje te verlaten? We hebben mogelijks hét doorslaggevende argument gevonden om toch de universiteit als werkgever te kiezen: de strijkdienst van de UGent! Elk personeelslid kan namelijk elke dinsdag en donderdag zijn wasgoed deponeren aan een afhaalpunt en dit enkele dagen later gladgestreken weer komen ophalen. Betalen kan met dienstencheques die fiscaal aftrekbaar zijn en je krijgt er zelfs een gepersonaliseerde wasmand voor! Of het toegestaan is om deze verder te decoreren met stickers naar keuze kunnen we helaas niet garanderen. Aan de hand van het aantal niet werkende links op de webpagina van de strijkdienst kunnen we echter ongeoorloofd concluderen dat dit een niet al te veel gebruikte dienst is en dat professoren ervan genieten om hun strijk zelf te doen.