Kort

Wajo, doe eens helemaal bedoeterd, gij ouwe streefbeer”, adviseert de malse jongeman met tweekleurig lint en volgekrabbelde kiel. “Zoek nieuwe grenzen op, grijp naar de sterren en heropen je ziel!” Je staart hem beduusd aan en terwijl je even ruikt aan het bekertje wijn in je hand bedenk je je dat je jarige vriendin inderdaad ietwat aparte kotgenoten heeft. “Hahaha, oké, zal ik doen!”, stamel je terug. Ja, je repliek had gevatter gekund, grappig misschien, maar je bent zo overrompeld door zijn extreme x-factor, dat je niet anders kunt dan zijn dominantie aanvaarden en onderdanig meelachen. Hij kijkt je nog even aan met een blik die tussen amusement en minachting ligt. Dan staat hij op van de versleten driezit. “Ik ga naar de Heropeningsfuif (HILOK, 20/02) met mijn matties. Komt anders mee, als ge dat echt meent van dat heropenen van uw ziel.” Shit. Jij wil helemaal niet mee. Aan de andere kant heeft hij misschien wel gelijk. Het einde van je studententijd nadert met rasse schreden en welke herinneringen heb je nu eigenlijk gemaakt die je later met hilariteit aan je kleinkinderen kan vertellen? Juist ja. Dat verhaal van hoe je eens tot twee uur ‘s nachts aan een middellange paper gewerkt hebt gaat van jou niet de favoriete oma maken. Toch verzin je een generisch excuus (“Luidop lachen in het Engels, ik ken jou en je makkers niet.”) maar omdat je de kans dat hier de toekomstige daddy van je baby’s voor je neus staat niet aan je voorbij wilt laten gaan, stel je voor om samen op speeddate (HILOK, VLAK, VLK, 21/02) te gaan. Hij stemt in en nadat jullie elkaar op de speeddate wat beter leren kennen en prompt beslissen om een 'romantische, doch gecompliceerde verbintenis' aan te gaan, heeft hij het niet enkel over “heropen je ziel”, maar ook over “open onze relatie”. Om de creativiteit in jullie prille liefdesgeluk wat aan te wakkeren, trekken jullie aldus richting de Mini-workshopavond (Kajira, 27/02). En je moet het toegeven: je hebt je nog nooit zo heropend gevoeld als tijdens de daaropvolgende nacht.