Cultuuragenda

Campo - Maydaymayday

28,29,30/04, Campo Victoria

Maydaymayday

Theater - Tijdens deze driedaagse bivakkeren studenten van KASK, LUCA, RITCS, Toneelacademie Maastricht en KunstZ in CAMPO Victoria. Ze nemen de ruimtes van Campo over - tot de tuin en de toiletten toe – en laten hun ideeën op jullie los. Ze experimenteren met installaties, performances, beeldend werk, animatiefilms of hoorspelen. Iedereen mag komen kijken en het festival is volledig gratis. Vorig jaar nog iets met dolfijnen gezien, hilarisch. Ik kijk er alvast naar uit.

Giraf - Fetoush

26/04, Giraf

Fetoush

Concert - Hun stijl omschrijven ze als krachtig en steady, naar de stijl van Etta James en Amy Winehouse. Fetoush bestaat uit Fedia Holail Mohamed (zang, bekend van Binti), Toon Vlerick (gitaar), Matthias Geernaert (bas) en Bernd Coene (drum). Hun optreden in de Giraf wordt hun debuut. Dat het de moeite wordt, is zeker. Bovendien is dit optreden ook nog eens gratis, dubbelwin! En de charlatan is vlakbij: driedubbelwin!

Eye Loco - Vernissage Martha T’Hooft

27/04, Eye Loco Antwerpen

Martha

Fotografie - Martha T’Hooft (’94) is masterstudente fotografie aan het KASK Gent. In haar werk legt ze linken tussen het heden en het verleden. Ze tracht de verzameling van materiaal rond een onderwerp te structureren en uit deze reconstructie een werk te maken. Zo probeert ze afstand te nemen van persoonlijke en moeilijk vatbare onderwerpen.  Ze toont drie werken: 41/91, Zonder Titel en Kweekgoed. In 41/91 brengt ze het verhaal van de verdwijning van een kind in beeld. In Zonder Titel en Kweekgoed brengt ze haar eigen verhaal: de band met haar mama en de stiel die al vijf generaties in haar familie zit.

Backstay Bar - Jamming tuesdays at Backstay Bar

26/04,03/05, Backstay Bar

Geen zin om te sporten? (Het leven is zo al zwaar genoeg.) Loop dan eens de trappen op in plaats van af en stap op een dinsdagavond eens binnen in de Backstay Bar in plaats van in de Basic Fit. Elke dinsdagavond organiseert onze geliefde Backstaybar een jam. De avond wordt geopend en afgesloten met telkens een andere gelegenheidsband, samengesteld voor de avond onder het toeziend oog van Neil Akenzua. Ge kunt al ne keer een knap conservatoriumstudentje meenemen naar huis. En dat opnieuw helemaal gratis, wat wil je nog meer?