De examenhoroscoop van Madame Zelda

Met de examens in het verschiet, leek het een goed idee eens langs te gaan bij die goede ouwe Madame Zelda, meesteres van de mystiek en de katten. Zij maakte voor elk sterrenbeeld onderstaande examenhoroscoop op.

Ongeduldig als je bent, kan je bijna niet meer wachten totdat de examens eindelijk achter de rug zijn. De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar geef niet op! Warm dus maar snel een nieuwe portie goedkope noedels op en ga terug aan het werk!
Ideale blokpauze: een powernap om je aura op te laden.
Powerschijf: Marvin Gaye & Tammi Terrell – Ain’t no mountain high enough.

Vanuit de neiging om aan zelfsabotage te doen, stel je studeren keer op keer uit. Dit om een excuus te hebben wanneer je grandioos zou buizen. Luiheid is echter het oorkussen des duivels! Laat je niet verleiden en ga aan de slag! Eens je in actie schiet, zal je merken dat studeren best wel meevalt.
Ideale blokpauze: Touch some grass (ga dus eens buiten).
Powerschijf: Britney Spears – Work bitch.

Liefste Tweelingen, in het begin van dit semester was je ambitieus: je begon met een schone lei en ging alles mooi bijhouden. Ondertussen zijn we al een paar maanden verder en weet je wel beter. Focus op wat belangrijk is en zet door, je weet immers nooit op voorhand hoe morgen de sterren zullen staan. Misschien heb je wel geluk met de examenvragen.
Ideale blokpauze: Eén aflevering van W817.
Powerschijf: Young Dylan – Student met schijt.

Kreeften hebben doorgaans de neiging hun emoties op te kroppen – iets wat nooit aan te raden is, en al zeker niet in deze stressvolle periode. Probeer geregeld contact te zoeken met vrienden of familie om je hart te luchten. Ook je studieplek kan ondertussen wel wat verluchting gebruiken; de geur van Red Bull en zweet is (bijna) niet meer te harden.
Ideale blokpauze: Bel eens met een medestudent/lotgenoot.
Powerschijf: Fred Again.. ft. The Blessed Madonna – Marea (We’ve lost dancing) .

Je vastberadenheid en motivatie komen ook deze examenperiode onder druk te staan. Vergeet daarom niet op tijd pauze te nemen. Al je kruit direct al verschieten door dag en nacht te studeren, is niet aangewezen. Het is belangrijk om ook voor de laatste examens nog energie over te hebben.
Ideale blokpauze: Lees eens iets ter ontspanning (goed bezig dus).
Powerschijf: Rihanna – S&M.

Maagden zijn doorgaans perfectionisten. In de meeste situaties is dit een troef, maar tijdens de examens kan dit fout aflopen … Durf leerstof loslaten en te beginnen aan een nieuw hoofdstuk. Verspil zeker geen tijd aan samenvattingen die veel weghebben van een verlicht manuscript, zolang ze leesbaar zijn is het voldoende!
Ideale blokpauze: Luister naar je favoriete podcast onder een fleecedekentje met een heerlijk kopje muntthee.
Powerschijf: ABBA – Does your mother know.

Beste weegschaal, denk in deze periode meer dan anders eens aan jezelf i.p.v. anderen steeds op de 1e plaats te willen zetten. Je hebt er immers een geldig excuus voor deze keer: de examens, duh! Voel ik daar een verwenbadje aankomen?
Ideale blokpauze: Ga eens naar de cinema met vrienden.
Powerschijf: David Guetta ft. Ne-Yo, Akon – Play Hard.

Zoals steeds ben je ook deze examenperiode weer een en al focus, Schorpioen. Koester geen wrok jegens je prof(fen) als een examen even wat minder goed ging. Zet deze negatieve vibes liever om in positieve energie. Het laatste dat we nu willen is een verstoord aura.
Ideale blokpauze: Een meditatiesessie om je chakra’s te herbalanceren.
Powerschijf: Icona Pop  ft. Charli XCX – I love it.

Als Boogschutter schiet je meestal altijd in de roos. Of dit deze examenperiode weer het geval zal zijn, valt echter af te wachten, daar de sterren voorlopig nog gehuld zijn in smog (afkomstig van buiten de Gentse LEZ-zone) … Wees vooral niet bang om hulp te vragen aan anderen of aan Studium.
Ideale blokpauze: Dans er eens op los op je favoriete powerschijf.
Powerschijf: Jennifer Lopez ft. Pitbull – On the floor.

Zoals dit voor Steenbokken gebruikelijk is, ben ook jij een harde werker. Je weet wat je doel is en gaat hier recht op af. Aan optimisme geen gebrek. Misschien is het goed om dit optimisme te delen met medestudenten uit je omgeving. Je kent vast wel enkele ongewassen kadavers die al veel te vaak een nachtje doorgedaan hebben en je steun goed kunnen gebruiken.
Ideale blokpauze: Doe eens gek, offer eens een geit aan Baphomet.
Powerschijf: Taylor Swift – Trouble (goat remix).

Ondanks je verlangen om te slagen voor je examens, heb je het soms moeilijk om elke dag opnieuw te studeren. Zorg ervoor dat je steeds iets hebt om naar uit te kijken, als beloning voor je harde werk. Neem na elk examen de rest van de dag vrij om iets leuks te doen en jezelf extra te verwennen.
Ideale blokpauze: Stop eens extra vroeg met studeren en ga iets lekkers eten.
Powerschijf: ROSALÍA – DESPECHÁ (Jersey Club Remix3000).

Probeer ook in deze drukke periode een regelmatige routine aan te houden. Mens sana in corpore sano! Verzorg jezelf en ga op tijd slapen. Als je overdag voldoende werkt, kan je ’s avonds des te vroeger stoppen met studeren. Stop dus met dit te lezen, studeer liever!
Ideale blokpauze: Ga eens zwemmen om je hoofd leeg te maken.
Powerschijf: Bakermat ft. Alex Clare – Learn to lose.

Gemiddeld: 5 (3 stemmen)