Dienstwagen UGent beplast, rechtenstudent ontkent betrokkenheid

Afgelopen weekend zijn er beelden opgedoken waarin te zien is hoe een jongeman rond middernacht een dienstwagen van UGent beplast nabij het Ufo. De vermoedelijke dader werd reeds geïdentificeerd. Het zou gaan om Bob, een student Rechten. In een korte reactie op X liet hij weten dat het gaat om een 'misverstand'. Hoewel hij eerst nog beweerde dat hij helemaal niet op de hoogte was van het incident, kwam hij daarna toch met een verklaring. "Mijn vrienden en ik kwamen net terug van een verjaardagsfeestje en we hadden een flinke borrel op. Ik was helemaal niet aan het plassen. Een vriend maakte een grapje over minigolf, waarop ik een golfbeweging nadeed. Nu probeert men mij zwart te maken met valse beschuldigingen."

"#JusticeForBob"

Een anonieme ambtenaar, V.V.Q., betuigde alvast zijn steun. "Ik heb alle begrip voor deze ongelukkige gebeurtenis. Dit soort zaken gebeuren nu eenmaal op verjaardagsfeestjes. Toeren uithalen hoort bij opgroeien." De universiteit kan er in ieder geval minder om lachen. "We zullen de feiten intern onderzoeken en eventueel gepaste sancties opleggen. Hij riskeert een schorsing aan de universiteit." Kritische stemmen uit het universiteitsmilieu zijn echter van mening dat de maatregel niet in lijn zou liggen met eerdere straffen. "Psychologieproffen die nonsens verkopen mogen gewoon les blijven geven en biotechnologieproffen die studenten aanranden moeten slechts een beperkt deel van hun loon inleveren. Maar een kleine jeugdzonde zou dan een schorsing tot gevolg hebben? Dat is niet proportioneel! #JusticeForBob".

Reconstructie
Gemiddeld: 3.8 (4 stemmen)