The Schamper Times

Maatregels, dit dat. Het is een woelige periode, ook op onze universiteit. Hoe dragen de studentenvertegenwoordigers van UGent hun steentje bij?

In een lang vervlogen tijdperk was er nog politieke verdeeldheid. Tegenwoordig strijdt iedereen figuurlijk hand in hand tegen de gevolgen van een door het land razend, niet nader genoemd virus. De studentenvertegenwoordigers vormen, nu meer dan ooit tevoren, een directe schakel tussen de universiteit en de studenten. Daarom stellen zij al hun kanalen open voor vragen, klachten of suggesties. De stuvers kunnen namelijk allerhande zaken aankaarten bij de directies en volgens de getuigen zijn daar altijd al constructieve gesprekken uit gevolgd. Het universiteitsbestuur waardeert de feedback van de studenten ook zeker en de Gentse Studentenraad merkt dat het toch een meerwaarde biedt om eindelijk de studenten mee in de besluitvorming rond maatregels te betrekken. Wie had dat gedacht, UGent!

Trips & Ticks Afstandsonderwijs

Of je nu tevreden bent van de communicatie vanuit UGent of niet, onze stuvers laten ons niet in de steek en handelen zoals het hoort. De Gentse Studentenraad lanceert een aantal tips rond afstandsonderwijs, met allerlei instanties of personen die je kan raadplegen als je met een probleem zit (zie de elf tips). Je kan ook nog altijd bij hen terecht of bij je faculteitsstuvers!