Kort

Dolfijnen en walvissen slapen met één oog open, een krokodil kan zijn tong niet uitsteken en de moedermelk van een nijlpaard is lichtroze. Jammer genoeg ben je met deze weetjes niets op de Kinky quiz (Kajira, 16/3). Vingernagels groeien sneller dan de nagels aan je tenen, maar of dit relevant is op de Nacht der Wetenschappen (Geologica, 16/3), weet ik niet. Tijdens de finale van het zaalvoetbal (SK, 25/3) kan je iedereen verbazen met dit prachtige weetje: het snelste doelpunt op een WK was al na elf seconden. Als je niet genoeg krijgt van de feitjes, kan je meegaan op de educatieve reis van MaCht (19/3). Alles wat je hier leert, kan je dan ook nog eens op de Quiz van VEK (24/3) gebruiken. In Shakespeares versie van Romeo en Julia was Julia dertien jaar toen ze trouwden. Gelukkig kunnen we ons aan andere dingen verwachten in het toneel van VRG (16/3). Wees niet verbaasd tijdens Bierbowling (WiNa, 26/3) als je een bowlingbal met twaalf gaten ziet, dat is namelijk het maximaal aantal toegestane gaten in zo'n bal. Het is een goed antidepressivum en zorgt ervoor dat je dementie op latere leeftijd kan voorkomen, rarara wat is het? Dansen natuurlijk! Veto Gent initieert Zumba (16/3), of als je liever wat sensueler danst, kan je naar de ballroom & Latin dansles (Gentse Universitaire Dansclub, 16/3). Als je kookt, is het belangrijk dat je weet met welke producten je werkt. Ga je historisch koken (Archeologische Werkgroep, 17/3), dan voeg je dit feitje best toe aan je algemene kennis: een ongepelde sinaasappel drijft, maar pel je hem, dan zinkt hij. Wist je dat Napoleon begraven is in Parijs? Je kan het factchecken op de dagtrip naar Parijs (FLUX, 28/3). Zit je hoofd nu veel te vol met al deze interessante weetjes? Ga dan even uitrusten tijdens de ontspanningsavond (Home Fabiola, 18/3). Een laatste weetje om af te sluiten? Stof in je huis bestaat voornamelijk uit dode huidcellen, dus rep je naar de Studenten Gruute Kuis (FK, 24/3).

Update: al deze evenementen zijn gecanceld.