In gesprek met Corona

Het coronavirus lijkt alomtegenwoordig. Is dit een gevolg van een maatschappij en een media-apparaat dat geilt op rampspoed of een slimme mediacampagne van een gewiekste politicus?

“Het voelt goed om eindelijk in gesprek te gaan met de media, er doen veel geruchten over mij de ronde en die zijn niet allemaal positief. Ik moet wel bekennen dat de media-aandacht niet per se slecht is. Ik zie het juist als een voorloper van onze verkiezingscampagne.”

Verkiezingscampagne?

“Natuurlijk, met mijn nieuwe partij COVI&D ben ik van plan om het centrum te infecteren, want er zijn daar toch geen gezonde partijen met werkende immuunsystemen. Ik doe dit omdat het hoog tijd is dat het status quo doorbroken wordt. Het volk verdient een leider die weet wat het wil. En de enige manier om de impasse te doorbreken, is via nieuwe verkiezingen. Weet je waarom? Omdat het triest is dat je nu eenmaal niet kan verwachten dat politici doen waarvoor ze betaald worden. Ik ben dan wel geen levend organisme, maar het is alsof ik meer breincellen heb dan de gemiddelde politicus. Daarom zeg ik 'fuck het staatsmanschap, leve het plaagmanschap'!"

Weet je wat mij ziek maakt? Dat partijen zoals het VB hun racistische bagger kunnen rondstrooien

Sommigen beweren dat u het debat zou verzieken.

(fel) "Verzieken, verzieken, weet je wat mij ziek maakt? Dat partijen zoals het VB hun racistische bagger kunnen rondstrooien. Het is schandelijk dat ik ervan word beschuldigd in hetzelfde bedje ziek te zijn als de separatisten. Is er ook maar enig bewijs dat ik ziektes zou verspreiden, behalve de onbetrouwbare beweringen van een autoritair regime?  Je gelooft die toch ook niet als ze beweren dat Taiwan een deel van China is, dus hoe geloofwaardig zijn deze berichten dan? Zelfs Geert Noels snapt dat."

Sommige cijfers tonen dat u de oorzaak bent van duizenden doden.

“Cijfers en objectieve feiten zijn ook niet alles hé. Ik beken dat ik naar China geweest ben, maar dat was gewoon als lid van de Vlaamse handelsmissie en niet als bioterrorist. Persoonlijk vermoed ik dat Jan Jambon de oorzaak is van al die doden. Dat klinkt misschien vergezocht maar u moet weten, de man kent geen persoonlijke hygiëne. Overal waar hij komt, maken mensen kotsgeluiden en valt er rot fruit uit de lucht. Dat kan toch geen toeval zijn.”

Daarnet sprak u erover een leider te zijn voor het volk, is dat niet populistisch?

“Maar natuurlijk ben ik geen populist, ik ben een luchtweginfectie! Wat wil dat zelfs zeggen, 'populist'? Zou u iemand als Theo Francken een populist noemen? Ik denk het niet. Fulmineert hij tegen een vaag afgebakende Franstalige elite die al decennia niet relevant meer is? Ja. Viseert hij bepaalde minderheden voor electoraal gewin? Natuurlijk. Zijn zijn argumenten gebaseerd op ‘objectieve’ studies en cijfers uit antisemitische en racistische denktanks zoals het ECLJ (European Centre for Law & Justice, red.)? Absoluut. Maar maakt dat hem een populist? Laten we niet te hard van stapel lopen, het is niet alsof die man meer paniek zaait dan ik.