Alma Maters Kroost

Jurgen Vander Hauwaert maakt deel uit van het team dat ervoor zorgt dat in studentenrestaurant Kantienberg de innerlijke mens kan aangesterkt worden. Soms zijn er klachten, zegt hij: "Vorige week was er een studente die niet tevreden was over onze veganistische burger die we op donderdag geven. Ze zei dat het naar vlees smaakte en zij was er niet van overtuigd dat het wel degelijk zonder vlees of dierlijke producten was.“ Het voorval werd gelukkig snel uitgeklaard door de behulpzaamheid van Jurgen en zijn collega’s: "We hebben haar aan de hand van het etiket kunnen tonen dat het wel degelijk om een zuiver veganistische burger ging.“ Even wordt er ook nog gerefereerd aan het spaghettischandaal van oktober vorig jaar: "Grote aanbestedingen van onder andere de bolognaisesaus liggen vast voor vijf jaar. Toen we van leverancier veranderden waren veel studenten ontevreden over de saus, maar wij kunnen daar jammer genoeg niet meteen iets aan veranderen." Ten slotte kwamen we nog te weten dat je er vanaf begin volgend jaar met Bancontact zal kunnen betalen voor veganistische burgers en ander lekkers. Tof!