Verenigingendinges: Slavia

Slavia, de studentenvereniging van de Oost-Europese talen en culturen, viert deze week haar 40-jarig bestaan, en dat kan uiteraard niet zonder een paar nasdrovjes voorbij gaan. Gelukkig hoeft niemand nog een dure reis naar Rusland te ondernemen om van de geneugten van het watertje te genieten, want dat hebben zij al in onze plaats gedaan. Vers terug van een reis naar Sint-Petersburg stellen ze ter gelegenheid van hun lustrumweek hun gepersonaliseerde wodka voor. Als je op zoek was naar de enige soort wodka die een kiwitoets heeft, heb je hem hier dus gevonden. Robbe Allewaert, praeses van Slavia, benadrukt alvast dat hij erg lekker is. “We hebben een distilleerderij gevonden waar je je eigen wodka kan samenstellen, en dat leek ons wel passend (lacht). Het is wel erg stereotiep en we drinken er waarschijnlijk meer van dan andere studentenclubs, maar echt niet altijd.” In de eerste oplage zitten alvast 140 flessen, maar bij een blijvend succes kunnen dat er altijd meer worden. Daarnaast zal hun lustrum nog stevig gevierd worden: niet met een vijfjarenplan, maar tenminste met een weekplanning. “Elke dag van deze week is er een activiteit. Er is een cocktailavond, filmavond, lustrumcantus en een toneelstuk van Tsjechov waar we naartoe gaan. En de week daarna nog een lezing met Jan Balliauw.”Wie graag een fles zou kopen, zoekt gewoon het evenement 'Lustrum Slavia: limited edition vodka' op, vult het formulier in en voert de betaling uit. Dan zal de fles op je staan wachten in de kelder van de Blandijn, waar ze gelukkig niet gestookt is.