Kabouters op De Sterre

Wie heel goed oplet, zou volgens sommigen met wat geluk kabouters kunnen spotten op campus De Sterre. Verschillende dingen in de buurt van gebouw S9 lijken namelijk helemaal te klein gebouwd voor normale mensen. Er staat onder andere een tuinhuisje dat net iets te klein is voor mensen van normale grootte. Verder is er een piepklein poortje en een schuilhokje van ongeveer een meter hoog. Omstreeks 2005 zou deze theorie het leven gezien hebben door enkele studenten die dit wel heel verdacht vonden. Zij stelden vast dat er toen ook bij Zeus WPI op regelmatige basis materiaal pootjes kreeg, wat volgens hen slechts op één manier verklaard kon worden: een zwendel door kabouters. De studenten besloten hun frustraties over de miskenning van dit probleem te uiten zoals het in 2005 gebruikelijk was: een zelfgemaakte website van één pagina. Die webpagina wordt bovendien zelfs gehost door de UGent en is nog steeds terug te vinden.