Klokken in Auditorium E

Het is weer tijd om alle klokken een uurtje later in te stellen. Niet alleen moeten we hierdoor een uur vroeger uit bed, ook komen de deadlines weer een uur dichterbij. Het kan natuurlijk altijd erger. Denk maar aan de arme man die de opdracht heeft gekregen om alle klokken van de UGent te verzetten.

Het verbaasde dan ook niemand toen de directie recentelijk ontdekte dat deze persoon al enkele jaren op rij strategisch een dagje vrijaf had genomen op deze toch wel erg belangrijke gebeurtenis. Om korte metten te maken met dit probleem besloot Rik Van de Walle himself dit jaar zijn klokken te verzetten. Zoals verwacht, bleek dit ware sisyphusarbeid te zijn, maar dat heeft hij uiteraard voor zijn studenten over.

Onze geliefde rector stootte echter op een probleem toen hij het klokkenspel van de Blandijn probeerde te verzetten. Het langdurige niet verzetten van deze klokken had immers geleid tot een achterstand die zo groot was dat we hem niet kunnen omschrijven in ons bekende fysische termen. Al snel werden er enkele theoretische fysici bij gehaald die zo ontsteld waren over de stand van de klokken dat ze besloten dat wat er in de Blandijn gebeurd was heel onze hedendaagse visie op tijd zou veranderen. Bij het horen van deze ontdekkingen liet Stephen Hawking uit pure ontzetting het leven.

Wegens het grote gevaar dat deze kennis inhoudt voor het voortbestaan van de mensheid, heeft de universiteit ervoor gekozen de welbepaalde klokken en de kennis die ze bevatten te neutraliseren. Aldus, de reden waarom de klokken in Auditorium E nog op winteruur staan.