Kort

De lente is in zicht. De dagen worden langer, en langzaam maar zeker gaan de temperaturen omhoog. Wie zich niet in het verstedelijkte gebied in en rond Gent bevindt, zou de natuur kunnen zien ontwaken op de Lentefuif (Vlaamse Technische Kring, 21/03) van batsende vogels en muilende konijnen. Niet geheel ongelijkaardig schudt de studente de wintervacht van haar benen om een partner te veroveren op de Martini Party (Vlaamse Economische Kring, 14/03). “You’re the one that I want” (Heropeningsfuif Vlaamse Psychologische en Pedagogische Kring, 14/03), zegt ze tegen een knappe medestudent. In het beste geval betekent dit dat de vonk overslaat. Ze heeft het gevoel dat ze sterren ziet, niet zoals op de Lezing over exoplaneten en TRAPPIST-1 (Vereniging voor Natuurkunde, 15/03), maar alsof ze zweeft. Haar hart is licht. Ze lijkt te Schaatsen (WiNA, 15/03) door het leven. Ze leert hem beter kennen, stelt hem voor aan vrienden op de Dagdisco (Vlaamse Biomedische Kring, 17/03) en test zijn kennis op de Schamperquiz (Schamper, 14/03). Dit Toneel (Vlaamse Rechtsgenootschap, 13/03) van ontwaking uit de winterslaap kan ook op een heel andere manier op het dierenrijk lijken. Haar lippen roden, haar heupen wiegen, zich in zwierige kleedjes kleden, ze doet het allemaal voor De Jacht. Op de Eroticantus (HILOK, 14/03) verleidt ze een niets vermoedende wiskundige. De avond van Filologica’s Galabal (Filologica, 16/03) drukt ze een rechtenstudent passioneel tegen zich aan. Tijdens het Galabal van de Economie (Vlaamse Economische Kring, 16/03) verovert ze een bestuurskundige om hem vervolgens naar haar kot mee te nemen. Lush (Verkeerd geparkeerd, 16/03) creëert de gelegenheid om de zachte lippen van een psychologe in haar nek te voelen. De Jacht is snel en efficiënt. Het draait om rauwe, fysieke aantrekking, het houdt geen rekening met gevoelens. Gevoelens hebben hier geen plaats. Ook niet wanneer dat ene meisje de aula binnenwandelt en het plots voelt alsof de wolken opzijschuiven om eindelijk de zon te laten schijnen. Als je hart een sprongetje maakt omdat ze naast je komt zitten. Fuck, ik ben verliefd.