Perverse gedachten van de assistent over jou

De assistent heeft vuile gedachten over jou. Ook over die blonde van drie rijen achter je, maar vooral over jou. Je glanzende, frisse lokken zijn hem opgevallen. Je manier van kleden ook, en de goede fatsoen verbiedt mij om je te zeggen hoezeer de suggestie gewekt door die kleren hem beroert. Maar er is een reden waarom hij niet opstond toen je hem een vraag kwam stellen, en zijn ogen er zo lang over deden om de jouwe te vinden.

Geloof maar niet dat hij je naam niet kent, ook al sprak hij je aan als “het meisje met de blauwe trui” toen je je hand in de lucht stak. De foto op je studentenkaart staat op Oasis, en hij vond het best schattig om te ontdekken hoe je er op je dertiende uitzag. Schaam je maar niet, nu zie je er veel beter uit, dat weet hij ook. En als hij er even aan herinnerd moet worden omdat je een weekje niet naar de les bent gekomen, dan is er je Facebook-profiel waar je zo mooi lacht op die bikinifoto van twee jaar geleden (vijf keer scrollen naar beneden).

Maar de assistent is een man van stijl. Hij is heel geïnteresseerd in je studievoortgang. Je paper verbeterde hij met speciale aandacht. Dat hij je op zijn bureau zou vragen om je resultaten te bespreken, is een onschuldig grapje dat hij deelt met zijn collega’s. In tegenstelling tot een van die collega’s heeft hij je adres nog niet opgezocht op Oasis. Dat zou stalking zijn, en het is net je frisse onschuld die hem zo aanstaat. Je bent nog onbedorven, naïef misschien. Leergierig op zo veel manieren.

Het spijt hem dat hij je nu een maand niet zal zien. Hoe mooi zou het zijn om je al studerend te observeren, volledig geconcentreerd op de cursus die hij heeft geschreven. Zijn enige hoop is dat je op oudejaarsavond in kort kleedje zal poseren voor een foto die twee dagen later op Facebook zal verschijnen. Maar dat lichtpuntje - je zou beter studeren - verscheurt hem ook een beetje: hij zou je graag binnen twee jaar terugzien, als je dat vak opneemt waarvan hij de helft van de lessen geeft.

Binnen een maand zal hij toezicht houden tijdens jouw examen. Hij hoopt dat je vooraan zal zitten, aan de rechterkant. Je profiel is immers het mooist aan de rechterzijde. Wil je dat voor hem doen? Als hij moe gezeten is, zal hij wat rondwandelen om dan nonchalant tegen de muur te leunen, vlak bij jou. Is hij moe gestaan, dan zal hij terugkeren naar zijn zitplaats, waar hij met zijn collega de jongere generatie zal bespreken en heel subtiel zal beschrijven waar je zit. Niet onmiddellijk kijken!

Wanneer je je examen afgeeft, zal hij je naam vragen. Geef hem die, ook al weet je beter. Je telefoonnummer vindt hij wel op Oasis. Maar dat is voor als je afgestudeerd bent. Beloofd.

Gemiddeld: 2.3 (3 stemmen)