Achterklap

Afscheid nemen bestaat niet

De universiteit neemt afscheid van een monument. Academisch beheerder Koen Goethals ruilt na dertien jaar het UGent-schip in voor de Hogeschool Gent, waar hij het ambt van algemeen directeur zal bekleden. Samen met logistiek beheerder Jeroen Vanden Berghe, vormde Goethals het directiecollege dat instaat voor het dagelijks beheer van de universiteit. Er komt dus een mooi postje vrij in de hoogste regionen van de UGent. Waar kunnen we solliciteren?

Of wel?

Paniek in het Ufo op woensdag 11 oktober! De les statistiek voor onze psychologen in spe werd onderbroken nadat iemand een zorgwekkend bericht had gepost op Facebook. In dat bericht werd op een dreigende toon geopperd dat de studenten de schrijver ervan eens mochten onderzoeken. De persoon die de post had geplaatst, bleek uiteindelijk een psychiatrische patiënt, geen wanhopige student.

Of niet?

De Dienst Studentenactiviteiten ontving onlangs wel een heel raar verzoekje. Een slager uit een hoeveslagerij in Damme probeerde de Dienst Administratie van de Universiteit Gent te bereiken om een bedrag dat hij per ongeluk op de rekening van de universiteit had gestort, terug te vragen. Het betreft 5175 euro met de mededeling "3 RUNDEREN". Het bericht werd reeds doorgestuurd naar de Directie Financiën met de vraag om ofwel het bedrag terug te storten, ofwel de man drie koeien te bezorgen.