Just UGent things: sekscontrole

Tot 1987 hadden we aan de UGent strikt gescheiden homes; in geen geval mochten meisjes op jongenshomes verblijven en vice versa. De studentenvertegenwoordigers zijn in de nasleep van de seksuele revolutie opgekomen komen voor ons recht om te batsen. In 1972 werd in het kamerreglement van de homes een bezoekrecht tot 22u opgenomen. Gasten moesten zich aanmelden aan de balie en hun studentenkaart afgeven. Indien ze tegen 22u nog niet vertrokken waren, kwam de conciërge hen uit de kamer halen. In 1974 gingen zo'n 200 studenten over tot de bezetting van de homes, wat hen lukte van 6 maart tot 5 april. De examens kwamen toen wat roet in het eten gooien en het protest moest even wijken. Tot op heden is het nog steeds verboden voor homestudenten om bezoekers te laten overnachten op hun kamer. The more you know.