Achterklap

Crooked kiescommissie

De rector- en vicerectorverkiezingen blijven de ganse universiteit verbazen. Na ettelijke stemrondes leek er licht aan het eind van de tunnel te zijn, ware het niet dat door een technisch mankement een groot deel van de campagnemails voor de eerste ronde van de derde cylcus van het duo Raeymaeckers/De Baets niet verstuurd werd. Dit in tegenstelling tot de mails van Van de Walle/Van Herreweghe. Op de kiescommissie, die de verkiezingen in goede banen moet leiden (lol), mochten de kandidaat-duo's hun gal komen spuwen over het voorval. Hierna werd besloten de eerste stemronde te hernemen. Fun fact: in de eerste versie van het verslag van deze vergadering werd Karin Raeymaeckers consequent geschreven als 'Karen Raeymaeckers'. Goed bezig, jongens!

't Is crisis

De ruimtes aan de UGent moeten efficiënter benut worden! Op de Raad van Bestuur werd het project 'Anders werken' voorgesteld. Een van de voorgestelde maatregelen is een systeem van flexibele werkplekken, en dus afstappen van vaste bureaus. Aan de faculteiten werd hier matig enthousiast op gereageerd. Toch zullen aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid en de Faculteit Wetenschappen proefprojecten opgestart worden om dit verder te bekijken. Daarnaast is ook Directeur Onderwijsaangelegenheden Ilse De Bourdeaudhuij slachtoffer van ruimtebesparing: zij moet haar bureau, dat al twee keer kleiner is dan dat van haar voorganger Kristiaan Versluys, voortaan delen met haar twee secretaresses.