Aan de universiteit worden we om de oren geslagen met complexe, quasi nietszeggende woorden waar enkel bollebozen vat op kunnen krijgen. Wij schrijven voor de modale student en leggen al dat academische jargon uit in gewone mensentaal.

Vandaag is het bestaande koekjesschap flink uitgebreid, en de ene cookie is de andere niet. Functionele cookies zijn bijvoorbeeld je taalvoorkeur, waarbij de site gegevens opslaat voor je gebruiksgemak. Er zijn ook de essentiële cookies, deze zijn - verrassing - essentieel voor het technisch functioneren van de site. Analytische cookies meten het gedrag van de gebruiker van de site, zodat de website nuttige statistieken kan opstellen over hoe lang bezoekers op de site blijven bijvoorbeeld. Tot slot zijn er de marketingcookies, het kleine zusje van de analytische cookies. Ook deze cookies verzamelen informatie over gebruikersgedrag, maar dan met de bedoeling om doelgroepen af te bakenen en de juiste reclame bij het juiste profiel te doen terechtkomen om zo een invloed te hebben op je gedrag.

Privacy is maar een woord