Achterklap

Vosrock

Vosrock, het jaarlijkse festival georganiseerd door het praesidium van Home Boudewijn, was een succes! De organisatie heeft besloten om de winst integraal te schenken aan Kinderziekenhuis Prinses Elisabeth. Ook een aantal artiesten die kwamen optreden hebben besloten om een deel van hun betaling weg te schenken. In totaal kon Home Boudewijn zo 1200 euro verzamelen voor het kinderziekenhuis. "Toch wel iets dat studenten en studentenverenigingen in een positief daglicht stelt", aldus Shawn Muller, praeses van Home Boudewijn.

Paardenrock

Nog meer UGent-megalomanie, en deze keer speciaal voor de paardenmeisjes onder ons! Aan de Faculteit Diergeneeskunde zijn ze erin geslaagd om een veulentje te wereld te brengen uit een onrijpe ingevroren eicel die in het labo ontdooid, gerijpt, bevrucht en gekweekt werd. Die embryo werd later bij een draagmerrie ingeplant. Een wereldprimeur, want voor de eerste keer werd dit succesvol gedaan bij een paard. Naam van het veulentje: VICSI, genoemd naar de technieken vitrificatie en ICSI.

Bemiddelingsrock

Op 17 mei vond de Interuniversitaire Bemiddelingswedstrijd in het publiek recht plaats aan de Universiteit Hasselt. Hasselt of niet, het team van de UGent - gecoacht door Tom Wijnant en prof Sabien Lust - waren de winnaars van de dag. De UGent'ers maakten het team van de KU Leuven en het team van Vlerick Business School een kopje kleiner. Proficiat aan Céline Algoed, Anne-Sophie Claus, Manu Diericx, Jelle Paredis, Sofie Serwir en Dries Van Langenhove.