Cultuuragenda

Samira Elagoz - Cock, Cock… Who’s there?

29/03, Campo Nieuwpoort

Theater - Theatraal onderzoek naar geweld en intimiteit. Hoe fucked up zijn onze relaties en wijzelf, nu de zoektocht naar liefde en seks zich afspeelt achter kleine schermpjes? Voor een antwoord trek je woensdag 29 maart naar Campo waar theatermaker Samira Elagoz je meeneemt op een zoektocht langs onlineplatformen als Chatroulette en Tinder, aangevuld met live-ontmoetingen. Geweldig concept: cultureel verantwoord het date-leven van een onbekende omspitten. Wat wil je nog meer op een woensdagavond? En verder: er staan piemels in de titel. Twee. Alsof dat alleen je al niet overtuigd heeft. Kom maar gewoon af.

Girls go BOOM - Lilith

29/03, Kinky star

Concert -  Laat woensdag een feministisch dagje zijn en zak na 'Cock, Cock… Who’s there?' af naar de Kinky Star op de Vlasmarkt. 'Girls go BOOM' is een initiatief van enkele feministische grieten die ervoor willen zorgen dat muzikaal werk van vrouwen meer aandacht krijgt. Woensdag 29 maart stellen ze de driekoppige Nederlandse all-girls band Lilith voor. Lilith maakt vuige grungerock, maar schuwt een goede popformule niet. In Nederland zijn ze aan een ware opmars bezig en deze zomer werd ook hun eerst EP ‘Sell out’ vol lof onthaald.

De Polen - The Act of Dying

30-31/03, Vooruit

Theater – Doe eens wat met uw zelfmedelijden en ga kijken hoe De Polen als vrolijke figuren proberen te sterven. Ze gaan op zoek naar de ultieme vrijheid van de animatiefiguur: hoe verrijs je na een ronduit gewelddadige dood? Door geweld vanuit de lichtheid en speelsheid van de tekenfilmfiguur te benaderen, proberen De Polen de gruwel en tragiek bloot te leggen. De Polen is een collectief door Bosse Provoost en andere alumni van School of Arts/KASK Gent. Provoosts eerdere voorstelling 'More Bacon!' werd eerder beloond met verschillende onderscheidingen en werd door o.a. De Morgen in een top vijf opgenomen. Alvast veelbelovend.

Wuivend Riet - Niets om u druk over te maken

30/03, NTGent Schouwburg

Literatuur/Poëzie/Voordracht - Blut, maar wil je toch iets cultureels doen? Spring dan eens op een donderdag binnen bij de evenementen van Wuivend Riet in de Schouwburg van NTG. Iedere donderdag kun je in het café komen proeven van opkomend lokaal muzikaal en artistiek talent. Donderdag 30 maart werkt Wuivend Riet samen met het literaire tijdschrift Kluger Hans en Auw La, de Gentse crew voor het gesproken woord. Deze maand worden de muren van het café ook opgewaardeerd met de werken van Maranne Walravens, studente schilderkunst aan het KASK, dubbelwin! Daarna kan je dan vrij van schuldgevoelens afzakken naar de Charlatan. Heb je toch iets cultureels waar je aan de toog over kan lullen tot 7u ‘s morgens.