Achterklap

200 Kaarsjes

Het Faculteitenkonvent (FK) bezette van 14 tot 16 maart het studentenplein tussen het UFo en de Brug met het Dies Natalis pop-up festival. Het was de eerste keer dat het FK zich hieraan waagde. Eerlijk is eerlijk: het was geslaagd. Pro ciat! Op de laatste dag kwam rector Anne De Paepe ook langs en werd er taart uitgedeeld ter ere van de 200ste verjaardag van de universiteit. De rector verbaasde die dag ook vriend en vijand door een dansje te plaçeren met student Toon Develtere. Op hoge hakken. In het grind.

4 Universiteiten

U4, een samenwerking tussen universiteiten in Gent, Göttingen, Groningen en Uppsala, kwam weer eens bijeen. Ditmaal verzamelden de delegaties in Gent, zodat ze ook onze Dies Natalis zouden kunnen meepikken. Om de buitenlandse studenten kennis te laten maken met enkele aspecten van het Gentse studentenleven werd er een speciale cantus georgani- seerd. Dat de Duitse delegatie goed kon drinken, vermeldden we in een vorige editie al. Dat de Zweedse delegatie dat niet kan, geven we jullie nu mee. Fun fact: de cantus werd volledig betaald door de Afdeling Internationalisering van de UGent.

37 Doorzetters

Ooit al eens van Oostende naar Gent gewandeld? En ooit al eens van Oostende naar Gent gewandeld terwijl je een vat vooruit rolde? Studentenclub Dionysus kan op beide vragen positief antwoorden. Zondagnacht vertrokken de deelne- mende studenten vanuit Oostende en maandag om 20u45 kwamen de 37 doorzetters, en het vat, toe aan café Bierologie. Denk alsjeblieft aan dit verhaal wanneer je de volgende keer aan het vloeken bent bij het beklimmen van de Blandijnberg.