Yoga vanop je bureaustoel

Al helemaal stijf na amper vijf minuutjes stilzitten? Schud je pijnlijke gewrichten dan weer helemaal los met deze hippe yogaoefeningen! Het enige wat je nodig hebt, is een stoel en een beetje flexibiliteit.

Je zit al uren stil op je halve vierkante meter stoel in je muffe kamertje. Je rug doet pijn en je chakra’s zijn uit balans. Toch ben je te lui om ook maar eens op te staan en je benen te strekken. Speciaal voor tamzakken in spirituele disbalans: zes yogaoefeningen waarbij je niet van je stoel af hoeft te komen!

De toegeklapte vlinderhouding

Vlinder

Zet je voeten wat uit elkaar in schouderbreedte en buig voorover tot je hoofd zich tussen je knieën bevindt en laat je handen ontspannen langs je voeten hangen. Adem vijf keer diep in en uit. Herhaal deze oefening vijf keer om de spanning in je onderrug vrij te maken en het bloed weer naar je hoofd te laten stromen.

 

De verdraaide cobraslang

Cobra

Neem met je rechterhand de linkerrand van het zitvlak van je stoel vast, terwijl je met de linkerhand de rugleuning vastpakt. Haal diep adem, recht je rug en draai dan met je borst naar links terwijl je diep inademt. Draai nog iets verder en adem vervolgens uit terwijl je van kant verandert.

 

Dans van het wuivende riet

Riet

Hef je handen en verweef je vingers boven je hoofd met de palmen naar boven. Maak je lang, haal diep adem en buig vervolgens naar één kant terwijl je je andere zij stretcht. Ga daarna terug naar het midden en doe hetzelfde aan de andere zijde.

 

De gehalveerde kleermaker

Kleermaker

Leg je rechterenkel op je linkerbovenbeen en hou deze houding met rechte rug gedurende vijf ademhalingen vol. Verwissel daarna van been.

 

De krachtige baviaan

Hugsies

Eentje voor wie heel even in de illusie wil leven dat hij of zij een krachtpatser is! Plaats je beide handen naast je heupen op de stoel en druk jezelf op terwijl je je schouders laag houdt en je je buikspieren opspant. Hou deze houding zo’n vijf ademhalingen lang vol en voer de oefening daarna nog twee keer uit.

 

De wild om zich heen krullende worm

Vurte tettink

We sluiten af met een oefeningetje voor de slangenmensen onder ons: leg je rechterhand op je rechterschouderblad en probeer met je linkerhand, met de buitenkant van de hand naar de rug toe, je rechterhand vast te pakken. Vervolgens stretchen en wisselen van kant.

Nog geen stemmen

Reactie toevoegen