Kerstliedjes voor volwassenen

Aangezien de enige luisteraars van Urgent.fm de moeders van de presentatoren zijn, vinden wij het niet meer dan normaal om ook eens radio te spelen. Omdat we u voor een keer een kerstperiode zonder de gebruikelijke cheesy christmas songs wilden cadeau doen, stelden wij deze originele playlist op.

Julian Casablancas - I Wish It Was Christmas Today

Dit nummer was een mild grappige doch succesvolle sketch op Saturday Night Live, maar het is de coverversie van Julian Casablancas die we u vooral niet kunnen besparen. De frontman van The Strokes brengt de kinderlijke versjes met zoveel rock ‘n roll en overtuiging dat de oorspronkelijke versie met Jimmy Fallon volledig uit ons geheugen is gewist.

The Flaming Lips - Christmas At The Zoo

Wie The Flaming Lips zegt, denkt confetti, meezingers en feest. Ideaal voor kerstmis dus. Het begint als een zweverig nummer, maar voegt genoeg verstoorde gitaren toe naarmate het refrein nadert. Vergeet zeker niet uw dierenonesie aan te trekken als u deze meebrult.

Christopher Lee - A Heavy Metal Christmas

Hij was een legende in de filmwereld, maar deze Britse acteur had meer talenten dan enkel bad guys vertolken. Om z’n 90-jarige leeftijd te vieren, bracht Lee als zanger een volledig metalalbum uit. Ook verscheen hij op een album vol christmasmetal, waarop hij dit pareltje aan de wereld schonk.

James Brown - Santa Claus Go Straight To The Ghetto

In 1968 had de Godfather of Soul een hartverwamende boodschap aan de man die de pakjes bracht: Hitch up your reindeer, and go straight to the ghetto. De ziel van Kerstmis werd nooit zo funky in woorden gebracht als toen.

Low - Just Like Christmas

De indierockers van Low haalden hun sleebelletjes uit en slaagden er bewonderwaardig in om ze drie minuten lang niet irritant te doen klinken. Het resultaat is deze catchy popsong uit 1999.

The Killers - Don't Shoot Me Santa

Deze niet onbekende band uit Las Vegas mag dan wel beschuldigd worden van een zekere cheese factor in hun repertoire, ze durven ook wel eens maf te doen, zeker bij hun kerstliedjes. In een van hun meer absurde werken bekent Brendan Flowers aan de kerstman dat hij gemoord heeft, maar smeekt om hem te sparen.

Bericht:
hallo ik heb nog veel songtesten van kerst nodig tis voor mijn oma van mij alvast bedankt voor de tip xxx