Achterklap

He4She

Op 10 november lanceert de UGent haar eigen HeForShe-campagne in de Aula Academica. Wereldwijd gingen dertien universiteiten ons voor. De UGent is voor deze campagne dus een koploper in België. Het is een campagne die gedragen wordt door mannen in leidinggevende posities, ideaal voor de UGent dus: mannen in hoge posities genoeg! De videoboodschappen van alle decanen, toevallig van het mannelijke geslacht, kan je vinden op de site van de universiteit.

Justice4Blandijn

Het is algemeen geweten dat de Blandijn niet het schoonste - in alle betekenissen van het woord - universiteitsgebouw is. Toch proberen ze eraan te werken. Dit academiejaar werd alle grafitti op de wc-deuren en muren eraf gehaald. Dat ontaardde in een protest bij de blandino's, die blijkbaar gehecht zijn aan lectuur, zelfs tot in het kleinste kamertje. Tegenwoordig kan je er op de net gepoetste deuren grafitti terugvinden waarmee gevraagd wordt om de oude grafitti terug te halen. Grafittiception.

Party4Zeus

Zeus WPI, de werkgroep informatica - basically  de vereniging voor de studenten die geïnteresseerd zijn in computers - is 25 jaar oud en dat werd gevierd met een gala-avond in het Maaltebruggekasteel. Zoals het een informaticavereniging betaamt, was de muziek open source. Althans, dat was zo tot de gasten zin kregen in goede muziek. Ondergetekende was ook van de partij. Ik had speciaal mijn informatica-achtige woordenschat opgefrist (Ruby on Rails! Python! CSS! API!), maar uiteindelijk bleek het toch niet nodig: meer dan de helft van de tijd bracht ik door met het helpen van een arme anonieme informaticaboy die te veel had gedronken. Wie dacht dat nerds niet hard konden gaan?