InQuizitie

Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen

Deze editie wagen de illustere adepten van Asclepius zich aan een rondje algemene kennis. Reikt hun interesse verder dan vieze ziektes en belachelijk hoge honoraria? Kennen zij meer van politiek dan hun rockster-god De Block? Prof Petra De Sutter wilde zich wel aan onze InQuizitie wagen, liefst in ruil voor een pluspuntje omdat ze zo snel had toegezegd. Ze neemt het op tegen Axel De la Marche, voormalig schachtentemmer bij de Vlaamse Geneeskundige Kring (VGK) en stiekem ook een Schamperlid. Niet dat dat in zijn voordeel speelde.

Geef de naam van één dochter van Donald Trump en de naam van de dochter van Hillary Clinton.

De Sutter: "Daar kan ik al niet op antwoorden ... Geen idee. Charlotte Trump?"

Axel: "Ik zou echt één van de dochters van Trump moeten weten ... Neen. En ik wist zelfs niet dat Clinton een dochter had"

Hoe heet het platform waar UGent-studenten hun kalender kunnen raadplegen?

De Sutter: "Studenten ... Daar heb ik weinig mee te maken. Er zijn meerdere platforms zoals Apollo, Minerva ... Ik zou zeggen Athena?"

Axel: "Zephyr of zo? Oasis?"

Wie won onlangs de Nobelprijs voor de Literatuur?

De Sutter: "Ah, dat weet ik. Bob Dylan. Eén punt al."

Axel: "Bob Dylan."

[image: 16113,c, Sint-Helena]

Op welk eiland is Napoleon gestorven in ballingschap?

De Sutter: "Ik twijfel tussen Elba en Sint-Helena. Ik denk dat het Sint-Helena is."

Axel: "Sint-Helena?"

Welke klokkenluider vertolkte Joseph Gordon-Levitt in een film van Oliver Stone?

De Sutter: "Da's die man van WikiLeaks zeker? Julian Assange?

Axel: "Quasimodo? Hoeveel films over klokkenluiders zijn er? ... Aaah, zo'n klokkenluider bedoel je!"

Hoe heet de organisatie van olie-exporterende landen?

De Sutter: "Opec."

Axel: "Pas."

Hoe heten de nieuwe K3-meisjes?

De Sutter: "Als er iets is waar ik niet in thuis ben, is het dat ganse gedoe rond K3. Josje, Kathleen? Dat zijn de ouderen zeker."

Axel: "Fuck K3, echt. Fuck K3 superhard."

Welke rijke Zuid-Afrikaan is de baas van Tesla en Space X?

De Sutter: "Ik denk dat ik hem op Twitter volg. Dat weet ik. Ik kom er niet op."

Axel: "Elon Musk?"

Waar is het hoofdkantoor van I.S. in Irak?

De Sutter: "Mosoel?"

Axel: "Actua is niet mijn sterkste punt."

Wie zijn de ouders van Remus en Romulus?

De Sutter: "De wolvin? Aeneas? Er zal ergens een godin bij zijn zeker. Shit, dat zit te ver."

Axel: "Niet die wolvin. Geen idee."

Oplossingen: Tiffany/Ivanka Trump en Chelsea Clinton - Centauro - Bob Dylan - Sint-Helena - Edward Snowden - Opec - Klaasje, Hanne en Marthe - Elon Musk - Mosoel - Mars en Rhea Silvia