Best of: Gezellig Gent

Gent is meer dan een stad vol universiteitscampussen en binnenkort net iets minder gevaarlijke tramsporen. Als populaire stad onder Erasmusstudenten heeft ze ook veel toffe hotspots te bieden. Voor ieder wat wils in het gezellige Gent.

Chapeluur

Een kroket gevuld met vol-au-vent of chili con carne? Niets is te zot voor Chapeluur. Op de Groentemarkt, in het hartje van bruisend Gent, is elke krokettenfanaat op zijn plaats. Met meer dan twintig verschillende soorten kroketten op het menu, overtreft de bistro elke krokettenmuur, zelfs die in de Overpoort. Aan creativiteit geen gebrek, alle uitvindingen krijgen een unieke naam zoals Shrimpy the Best, Keep Calm & Curry on en Instaham Worthy. De kroketten kan je eten met een salade, frietjes, wedges of, voor wie er echt geen genoeg van kan krijgen, aardappelkroketten. Pluspunt: ook voor de vegans onder ons is er kroketpret!

Alice

Alice ligt in het centrum van Gent en is de ideale plek om te genieten van heerlijke taartjes. Chef-kok Frederic Stas, zoon van de overleden Alice, bereidt de meest verrukkelijke gerechten, waaronder de geprezen tiramisutaart. Alices kleinzoon, David Sobrie, geeft een moderne twist aan haar taartrecepten. Om de ervaring helemaal compleet te maken, kan je ontspannen in het Franse interieur of eens binnenspringen bij Alice Magasin, waar je de lekkerste gebakjes kan kopen om thuis van te genieten. Sommigen beweren dat de bediening niet altijd vriendelijk is, maar gelukkig compenseren de prachtige omgeving en heerlijke taartjes dat ruimschoots. Een echte aanrader!

Aux Merveilleux de Fred

Voor de liefhebbers van heerlijke taartjes is er natuurlijk ook Aux Merveilleux de Fred, op een steenworp van de iconische Schapenstal. De gerenommeerde patisserie staat, hoe kan het ook anders, bekend voor zijn voortreffelijke merveilleux in allerlei smaken en formaten. In de winkel kan je zelfs zien hoe ze alle lekkernijen bereiden. Daarnaast kan je genieten van een breed scala aan andere gebakjes. Het gezellige interieur creëert direct een fantastische sfeer, met als blikvanger de indrukwekkende luchter, die je niet kan negeren. Heb je weinig tijd? Geen probleem, je kan je bestelling ook afhalen.